ראשי » עיצוב הבית » עיצוב חלל הסלון בעזרת תאורה מתאימה

עיצוב חלל הסלון בעזרת תאורה מתאימה

חלל הסלון הוא אחד מהחללים הכי חשובים שיש לנו בבית. אנחנו נמצאים שם עם המשפחה ומארחים בסלון חברים. לכן ברור מדוע כולנו שואפים ליצור חלל שנעים לשהות בו. בנוסף, בחדר הזה אנחנו עושים לא מעט פעולות. למשל: אכילה, שיחה, קריאה וגם צפייה בטלוויזיה. לכן ברור מדוע התאורה בסלון חייבת להיות מושלמת ומתאימה לכל הפעולות המתבצעות במקום. אתם רוצים לעצב את חלל הסלון שלכם בעזרת תאורה מתאימה? זקוקים לעזרה בבחירה? הינה מספר טיפים חשובים שיעזרו לכם.

עיצוב חלל הסלון בעזרת תאורה מתאימה
בתמונה: סלון מעוצב ומואר

הבנת הקשר בין תאורה ובין חלל הסלון שלכם

אנשים לא תמיד מבינים את הקשר בין חלל הסלון ובין בחירת התאורה הנכונה. רובנו משקיעים בבירת הריהוט והטלוויזיה הכי גדולה שיש. עם זאת, חשוב להבין: התאורה היא חלק בלתי נפרד מכל העניין. התאורה תמיד משפיעה על האווירה, בין אם זה בסלון ובין אם זה בחדר השינה. לכן, כחלק מתוכנית העיצוב שלכם, כדאי שתשימו לב גם לבחירת התאורה. בנוסף, כאמור, רובנו מבצעים לא מעט פעולות בסלון. לכן צריך לבחור תאורה שתתאים לכל פעולה כזאת. למשל, אם אתם אוהבים לקרוא, כדאי יהיה לבחור תאורה ממוקדת שנוחה לקריאה. אם אתם רוצים ליהנות מהסלון שלכם בערב רומנטי ומפנק, התאורה צריכה להיות בהתאם. חלל הסלון צריך לכלול תאורה שמציעה דינמיות כמה שיותר גדולה.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת לתאורה לבית? השאירו פרטים

חלל הסלון חייב להיות נעים לשהייה

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון בעיצוב חלל הסלון בעזרת תאורה, זו הטמפרטורה. אנשים הרבה פעמים שוכחים שאור בצבע מסוים יכול לגרום לטמפרטורה חמה או קרה יותר. לכן כדאי לתת את הדעת גם על העניין הזה כאשר אתם בוחרים תאורה לסלון. זה נכון בין אם תרצו לשלב מאוורר תקרה עם תאורה בסלון ובין אם תרצו לבחור כל תאורה אחרת. הדבר האחרון שתרצו, זה להרגיש כיצד התאורה מחממת אתכם בימי הקיץ החמים. זו עוד סיבה שבגללה שילוב של עמעמים יכולה לסייע. כמו כן, בחירת הצבע הנכון לתאורה יכולה גם היא לשמור על הטמפרטורה הרצויה בחלל. כדאי לשים לב אל רק לצבע התאורה, אלא גם לגופי התאורה המתאימים. רצוי מאוד לבחור גופי תאורה שמתאימים לעיצוב הכללי של החדר. למשל, אם אצלכם חלל הסלון מעוצב בצורה מודרנית, גופי התאורה צריכים להיות בהתאם. כך תוכלו ליצור זרימה והרמוניה בין כל המרכיבים של החדר החשוב הזה בבית.

התקינו את התאורה בדיוק במקום הנכון

אי אפשר לדבר על עיצוב הבית ולא לדבר על המיקום המדויק עבורו. יש הבדל בין תאורה כללית ובין תאורה נקודתית. תאורה כללית אתם יכולים להתקין בכל מקום בסלון, כאשר המרכז הוא הבחירה האולטימטיבית. לעומת זאת, תאורה נקודתית זה משהו אחר לגמרי. זה לא משנה אם זו תאורה שמיועדת לקריאה או כדי להאיר פריט אדריכלי מיוחד. מה שחשוב זה להתקין את התאורה בדיוק במקום המיועד לה. בהקשר הזה כדאי גם לקחת בחשבון את השאלה כיצד אתם מתקינים את התאורה. התקנת תאורה צריכה להתבצע בצורה נכונה אם אתם לא רוצים לקחת סיכונים מיותרים. ההתקנה המדויקת תחסוך לכם מצבים שבהם התאורה לא תחזיק מעמד. כמו כן, בין אם אתם בוחרים פסי לד ובין אם אתם מעדיפים נברשות, התקנה מקצועית דרושה לכם. מי שעוסק בתחום התאורה יוכל לסייע לכם בכמה מישורים: בבחירת התאורה וגם בהתקנה שלה. אל תוותרו על שירות כזה, כי כך תבטיחו שהסלון שלכם ייראה נפלא אחרי כל ההשקעה בעיצוב שלו.